etusiulle artikkeli

JAA

Kilpailuvietti motivoi kehittämään toimintaa

– Haluan kiittää tiimini palveluvastaavia, sillä palkinto on myös heidän ansiotaan, iloitsee palveluesimies Tina Andersson.

ILMIÖT

Kilpailuvietti motivoi kehittämään toimintaa

Siivouksen palveluesimies Tina Andersson sai Laatupalkinnon toista kertaa. Helsingissä työskentelevän Anderssonin suurimmat asiakkaat ovat Pasilan asema, Esperi Care hoivakodit ja Malmin poliisi. 

SOLilla yhtäjaksoisesti 20 vuotta työskennellyt palveluesimies Tina Andersson pyrki siihen, että kilpailuhakemuksessa näkyy, että oman tontin kannattavuuden ja laadun eteen on tehty töitä.

– Täytyy tehdä hyvät suunnitelmat ja budjetit ja pyrkiä pysymään niissä. Kustannuslaskennan sekä työvuorojen ja asiakaskäyntien suunnittelun tulee olla tarkkaa, hän sanoo.

SOLin ja Malmin poliisin yhteistyöllä on pitkä historia. Nykyinen sopimus alkoi 2012, ja sitä edelsi toinen jakso kumppanuutta joitakin vuosia aiemmin. Siivoukseen liittyviä asioita on kehitetty yhdessä.

Esimerkiksi kun kohteessa uusittiin puristin, hankittiin sellainen laite, jolla onnistuu kestosäkkien tyhjennys. Näin päästiin ottamaan käyttöön uusi ekologisempi työväline. Malmin poliisi osallistui myös SOLin muovittoman vaihtoehdon kampanjaan.

– Asiakkaalta on tullut hyvää palautetta ja he ovat olleet tyytyväisiä. Osallistumme Malmin poliisilla myös kiinteistöpalavereihin sekä teemme yhteistyötä kehittämisen parissa ja poikkeustilanteissa.

SOLin ja Malmin poliisin yhteistyöllä on pitkä historia.

Yhteistyö poliisin kanssa osoittaa myös SOLilaisten viihtymistä kaikenlaisissa ympäristöissä. Ruskeasuon ratsupoliisit kuuluvat kohteeseen, ja niinpä tiimi huolehtii myös joistakin hevostallien puolella olevista tiloista.

 

Täsmällistä palautetta tiimille

Esimiestyössään Andersson ryhdisti viime vuoden aikana tiimipalaverikäytäntöjä. Nyt palaveri pidetään kuukausittain ja usein saman tien asiakaspalaverin jälkeen. Tapaamisessa Andersson antaa täsmällistä palautetta ja välittää ajankohtaista tietoa koko henkilöstölle.

– Tiimipalavereissa on myös joka kuulle oma teemansa, kuten kuluvassa kuussa osaamiskartoitukset.

Henkilöstön parissa tehtävä työ on todella pitkäjännitteistä.

– Henkilöstön tyytyväisyys ja hyvinvointi on monen vuoden projekti. Olen iloinen siitä, että työntekijäni ovat olleet keskimäärin 10 vuoden ajan talossa. Haluan pitää heidät tyytyväisinä, jotta he tekevät työnsä hyvin ja täytämme asiakkaan odotukset.

Andersson on tavoitellut Laatupalkintoa vuosittain jo noin 10 vuoden ajan. Hänen piirissään esimiehiltä vaaditaan kisaan osallistumista, ja hän pitää tätä hyvänä. Erittäin kilpailuhenkisenä hän kokee, että kilpailuhakemuksen tekeminen motivoi parempaan suoritukseen työssä.

– Kilpailun voittohakemuksia voitaisiin hyödyntää niin, että piirin sisällä esimiehet benchmarkkaavat niistä itselleen sopivia ideoita. SOLin toimintatapaan kuuluu hyvien ideoiden jakaminen.

Hän suosittelee kilpailuun osallistumista kaikille esimiehille.

– Hakemuksessa luvut täytyy myös kirjoittaa auki ja kertoa konkreettisin esimerkein, millä ne on tehty. Itse teen ympäri vuoden muistiinpanoja tulevaa Laatupalkintokilpailua varten.

Teksti: Veera Saloheimo Kuva: Timo Porthan

SOL Laatupalkintokilpailu on oiva väline toiminnan kehittämiseen

SOL Siivouspalvelut

Pasilan asema

Esperi Care hoivakodit

Malmin poliisi

LUE LISÄÄ AIHEESTA

1

half-moon
Ekoteot vaativat paneutumista

Ekoteot vaativat paneutumista

SOL on tehnyt hyviä ja velvoittavia sitoumuksia nykyisiä ja tulevia sukupolvia ajatellen. - Otamme ympäristö- ja vastuullisuusasiat tosissamme joka päivä, SOLin ympäristövastaava Paula Haanpää toteaa.

half-moon
Henkilöstöpalvelujen upea kasvuloikka

Henkilöstöpalvelujen upea kasvuloikka

SOL Henkilöstöpalveluista tuli viime vuonna yksi alan suurimmista valtakunnallisesti toimivista yrityksistä. – Liikevaihtomme kasvoi yli 60 prosenttia. Upeaa on myös se, että liki 100 prosenttia uusista ja vanhoista asiakkaistamme pitää palveluamme hyvänä tai erinomaisena, toimitusjohtaja Niilo Kemppe toteaa.

half-moon
Kisakonkarin tiimi siivoaa elintarvikealan kohteita

Kisakonkarin tiimi siivoaa elintarvikealan kohteita

Siivouksen parissa työskentelevä palveluesimies Pirjo Kleemola Oulusta voitti Laatupalkinnon nyt seitsemättä kertaa. Hän hoitaa sekä pitkiä asiakassuhteita että yksittäisiä keikkoja.

half-moon
SOL Laatupalkintokilpailu on oiva väline toiminnan kehittämiseen

SOL Laatupalkintokilpailu on oiva väline toiminnan kehittämiseen

Tämänvuotiset SOL Laatupalkintokilpailun voittajat ovat ratkenneet. Palveluesimiesten sarjassa voiton veivät Tina Andersson, Pirjo Kleemola sekä Tony Itkonen ja Vladlen Melechko.

half-moon
Palkitut esimiehet huolehtivat Viking Linen laivoista Helsingissä

Palkitut esimiehet huolehtivat Viking Linen laivoista Helsingissä

Palveluesimiehet Tony Itkonen ja Vladlen Melechko saivat SOL laatupalkinnon Viking Linen laivasiivouksen esimiehenä. Viimeisin suuri asiakkaan kanssa yhteistyössä toteutettu kehityshanke toteutettiin m/s Gabriellan täysremontin yhteydessä.