etusiulle artikkeli

JAA

Kisakonkarin tiimi siivoaa elintarvikealan kohteita

– Kilpailuhakemus on erittäin hyvä työkalu työssäni, ja sen kautta voin seurata budjetin toteutumista kohteissani, kertoo moninkertainen Laatupalkinnon voittaja Pirjo Kleemola.

ILMIÖT, SIIVOUSPALVELUT

Kisakonkarin tiimi siivoaa elintarvikealan kohteita

Siivouksen parissa työskentelevä palveluesimies Pirjo Kleemola Oulusta voitti Laatupalkinnon nyt seitsemättä kertaa. Hän hoitaa sekä pitkiä asiakassuhteita että yksittäisiä keikkoja.

Kleemola vastaa noin nelikymmenpäisen palveluvastaavien joukkonsa kanssa muun muassa K-Citymarket Kaakkuri Oulun siivouksista. Tätä asiakkuutta hän on vetänyt noin 10 vuotta.

Asiakkaalle pystyttiin luomaan hyötyä uusilla käytännöillä.

Kaakkurin elintarvikepuolen kauppias vaihtui muutama vuosi sitten, ja kaupassa tehtiin remontti. Kleemolan tiimi hoiti remonttisiivoukset, ja samalla toimintaa räätälöitiin uusiksi. Asiakkaalle pystyttiin luomaan hyötyä uusilla käytännöillä.

– Aiemmin lihatiski sulatettiin valuttamalla päälle kuumaa vettä useiden minuuttien ajan. Nyt keräämme tiskiltä jäät liuotusastioihin, joissa ne sulavat huoneenlämmössä pois. Tämä säästää merkittävästi energiaa, kertoo kerran myös ympäristöpalkinnon voittanut Kleemola.

 

Omista järjestelmistä yhteiseen

Toinen Kleemolan iso asiakas on perheyhtiö Kotivara Oy, jonka kanssa käytäntöjä kehitettiin monella tapaa. Kohde sai erillisen kohdevastaavan. Pesijöiden ja päälliköiden kanssa käydään nyt useammin palavereja, joista asiat siirtyvät arjen työhön nopeammin.

Meetvursteja valmistavalla Kotivaralla siirryttiin myös uuteen järjestelmään, jolla varmistetaan turvallinen, korkean hygieniatason elintarviketuotanto.

– Siirryimme käyttämään yhteistä pintanäytteiden keräämiseen tarkoitettua mittaria. Näytteet otetaan suunnitelman mukaan ja tulokset saadaan tietokoneohjelman avulla välittömästi aiemman kolmen päivän sijaan.

Epäsäännölliset keikat, kuten erikois- ja perussiivoukset sekä rakennusliikkeille tehtävät loppusiivoukset ovat lisääntyneet. Monet asiakkaat palaavat yhden keikan jälkeen tilaamaan lisää.

– Pystymme reagoimaan nopeasti ja lähettämään lisää väkeä jopa samana tai seuraavana päivänä. Tämä on asiakkaille tärkeää.

 

Joustava esimies sitouttaa

Vuosittain Laatupalkintokilpailuun osallistunut Kleemola on myös onnistunut pienentämään koneiden huoltokustannuksia.

– Palveluvastaavat saavat koneista tarkemmat ohjeistukset, ja heille pidetään myös konekoulutuksia. Yksi palveluvastaava hoitaa pieniä konevikoja, ja hän myös ilmoittaa minulle huollon tai varaosan tarpeesta.

20 vuotta SOLia palvelleen ja 11 vuotta esimiehenä toimineen Kleemolan tiimissä on alhainen vaihtuvuus. Työilmapiiritutkimus Ilopuntarin tulokset ovat nousseet viime vuosina. Hän tähtää hyvään, tiiviiseen yhteistyöhön työntekijöiden kanssa ja pyrkii joustavasti huomioimaan heidän toiveensa esimerkiksi vapaista. Hän iloitsee siitä, että koko tiimi sai Laatupalkintokilpailun voiton ansiosta eräänlaisen bonuksen lisämotivaatioksi jatkaa laadukasta työtä.

Teksti: Veera Saloheimo Kuva: Vesa Ranta

SOL Laatupalkintokilpailu on oiva väline toiminnan kehittämiseen

SOL Siivouspalvelut

K-Citymarket Kaakkuri Oulu

Kotivara Oy

LUE LISÄÄ AIHEESTA

1

half-moon
Ekoteot vaativat paneutumista

Ekoteot vaativat paneutumista

SOL on tehnyt hyviä ja velvoittavia sitoumuksia nykyisiä ja tulevia sukupolvia ajatellen.
- Otamme ympäristö- ja vastuullisuusasiat tosissamme joka päivä, SOLin ympäristövastaava Paula Haanpää toteaa.

half-moon
Henkilöstöpalvelujen upea kasvuloikka

Henkilöstöpalvelujen upea kasvuloikka

SOL Henkilöstöpalveluista tuli viime vuonna yksi alan suurimmista valtakunnallisesti toimivista yrityksistä. – Liikevaihtomme kasvoi yli 60 prosenttia. Upeaa on myös se, että liki 100 prosenttia uusista ja vanhoista asiakkaistamme pitää palveluamme hyvänä tai erinomaisena, toimitusjohtaja Niilo Kemppe toteaa.

half-moon
Kilpailuvietti motivoi kehittämään toimintaa

Kilpailuvietti motivoi kehittämään toimintaa

Siivouksen palveluesimies Tina Andersson sai Laatupalkinnon toista kertaa. Helsingissä työskentelevän Anderssonin suurimmat asiakkaat ovat Pasilan asema, Esperi Care hoivakodit ja Malmin poliisi. 

half-moon
SOL Laatupalkintokilpailu on oiva väline toiminnan kehittämiseen

SOL Laatupalkintokilpailu on oiva väline toiminnan kehittämiseen

Tämänvuotiset SOL Laatupalkintokilpailun voittajat ovat ratkenneet. Palveluesimiesten sarjassa voiton veivät Tina Andersson, Pirjo Kleemola sekä Tony Itkonen ja Vladlen Melechko.

half-moon
Palkitut esimiehet huolehtivat Viking Linen laivoista Helsingissä

Palkitut esimiehet huolehtivat Viking Linen laivoista Helsingissä

Palveluesimiehet Tony Itkonen ja Vladlen Melechko saivat SOL laatupalkinnon Viking Linen laivasiivouksen esimiehenä. Viimeisin suuri asiakkaan kanssa yhteistyössä toteutettu kehityshanke toteutettiin m/s Gabriellan täysremontin yhteydessä.