etusiulle artikkeli

JAA

SOL Laatupalkintokilpailu on oiva väline toiminnan kehittämiseen

– SOL haluaa kisalla nostaa tuloksentekijöitä ja ruokkia onnistumisten hyvää kierrettä, SOLin kehityspäällikkö Riitta Sirviö sanoo.

ILMIÖT

SOL Laatupalkintokilpailu on oiva väline toiminnan kehittämiseen

Tämänvuotiset SOL Laatupalkintokilpailun voittajat ovat ratkenneet. Palveluesimiesten sarjassa voiton veivät Tina Andersson, Pirjo Kleemola sekä Tony Itkonen ja Vladlen Melechko.

SOLin kehityspäällikkö Riitta Sirviö kertoo kilpailun periaatteista.

– Palkintoja ei välttämättä jaeta parhaan tuloksen perusteella, vaan myös loistava kehitys ja vanhan parantaminen voivat olla palkinnon perusteena.

Loistava kehitys voi myös olla palkinnon perusteena.

SOLin Laatupalkintokilpailussa on sarjat palveluesimiehille, palvelupiireille ja myyjille. Lisäksi jaetaan ympäristö- ja työhyvinvointipalkinnot. Kilpailuun osallistutaan hakemuksella, jossa näkyvät eri osa-alueiden budjetit, tulokset ja edellisen vuoden luvut.

Laatupalkinnon pohjana on Suomen Laatukeskuksen kilpailu, joka on muunnettu SOLin tarpeisiin sopivammaksi. Kilpailussa keskeisimmät kohdat ovat asiakassuuntautuneisuus, henkilöstön hyvinvointi ja taloudelliset tulokset.

– SOL haluaa kisalla nostaa tuloksentekijöitä ja ruokkia onnistumisten hyvää kierrettä, Sirviö toteaa.

Tällä kertaa kisaan tuli noin 70 hakemusta, joista SOLin johto valitsi voittajat. Voittajille ja heidän alaisilleen jaetaan rahapalkinnot.

 Kisakonkarin tiimi siivoaa elintarvikealan kohteita

kleemola2

- Asiakkaalle pystyttiin luomaan hyötyä uusilla käytännöillä, Pirjo Kleemola kertoo.

Siivouksen parissa työskentelevä palveluesimies Pirjo Kleemola Oulusta voitti Laatupalkinnon nyt seitsemättä kertaa. Hänellä hoitaa sekä pitkiä asiakassuhteita että yksittäisiä keikkoja.

Kleemola vastaa noin nelikymmenpäisen palveluvastaavien joukkonsa kanssa muun muassa K-Citymarket Kaakkuri Oulun siivouksista. Tätä asiakkuutta hän on vetänyt noin 10 vuotta.

Toinen iso asiakas on perheyhtiö Kotivara Oy, joka valmistaa meetvursteja. Kotivaralla siirryttiin uuteen järjestelmään, jolla varmistetaan turvallinen, korkean hygieniatason elintarviketuotanto.

Lue lisää

Kilpailuvietti motivoi kehittämään toimintaa

unnamed

– Asiakkaalta on tullut hyvää palautetta ja he ovat olleet tyytyväisiä. Osallistumme Malmin poliisilla myös kiinteistöpalavereihin sekä teemme yhteistyötä kehittämisen parissa ja poikkeustilanteissa, palveluesimies Tina Andersson kertoo.

Siivouksen palveluesimies Tina Andersson sai Laatupalkinnon toista kertaa. Helsingissä työskentelevän Anderssonin suurimmat asiakkaat ovat Pasilan asema, Esperi Care hoivakodit ja Malmin poliisi.

SOLin ja Malmin poliisin yhteistyöllä on pitkä historia. Nykyinen sopimus alkoi 2012, ja sitä edelsi toinen jakso kumppanuutta joitakin vuosia aiemmin. Siivoukseen liittyviä asioita on kehitetty yhdessä.

– Asiakkaalta on tullut hyvää palautetta ja he ovat olleet tyytyväisiä.

Lue lisää

Palkitut esimiehet huolehtivat Viking Linen laivoista Helsingissä

SOL_laatupalkinto_Vikingline

M/s Gabriella sai remontin yhteydessä uuden muun muassa kahdeksan uutta ravintolaa ja uusia hyttejä. Kuvassa vasemmalta oikealle m/s Gabriellan Housekeeping Manager Marjut Killström ja SOLilaiset palvelujohtaja Aila Forsström, palveluesimies Tony Itkonen, palvelupäällikkö Sari Crnobreg ja palveluesimies Vladlen Melechko.

Palveluesimiehet Tony Itkonen ja Vladlen Melechko saivat SOL laatupalkinnon Viking Linen laivasiivouksen esimiehinä. Viimeisin suuri asiakkaan kanssa yhteistyössä toteutettu kehityshanke toteutettiin m/s Gabriellan täysremontin yhteydessä.

– Kun kasaamme hakemuksen olemassa olevien toimintatapojen ja lukujen perusteella näemme hyvin pian miten kohdetta on hoidettu. Voitto on hieno juttu, jos se osuus kohdalle, mutta jo osallistumisesta on hyötyä.

Tänä vuonna tuli voitto ja Itkonen painottaa, että sen toi kotiin koko laivatiimi.

Lue lisää

Teksti Veera Saloheimo, Vaula Aunola  kuvat: Timo Porthan, Vesa Ranta

SOL Siivouspalvelut

Pasilan asema

Esperi Care hoivakodit

Malmin poliisi

K-Citymarket Kaakkuri Oulu

Kotivara Oy

Viking Line

m/s Gabriellan telakkakäynti

LUE LISÄÄ AIHEESTA

1

half-moon
Ekoteot vaativat paneutumista

Ekoteot vaativat paneutumista

SOL on tehnyt hyviä ja velvoittavia sitoumuksia nykyisiä ja tulevia sukupolvia ajatellen.
- Otamme ympäristö- ja vastuullisuusasiat tosissamme joka päivä, SOLin ympäristövastaava Paula Haanpää toteaa.

half-moon
Henkilöstöpalvelujen upea kasvuloikka

Henkilöstöpalvelujen upea kasvuloikka

SOL Henkilöstöpalveluista tuli viime vuonna yksi alan suurimmista valtakunnallisesti toimivista yrityksistä. – Liikevaihtomme kasvoi yli 60 prosenttia. Upeaa on myös se, että liki 100 prosenttia uusista ja vanhoista asiakkaistamme pitää palveluamme hyvänä tai erinomaisena, toimitusjohtaja Niilo Kemppe toteaa.

half-moon
Kisakonkarin tiimi siivoaa elintarvikealan kohteita

Kisakonkarin tiimi siivoaa elintarvikealan kohteita

Siivouksen parissa työskentelevä palveluesimies Pirjo Kleemola Oulusta voitti Laatupalkinnon nyt seitsemättä kertaa. Hän hoitaa sekä pitkiä asiakassuhteita että yksittäisiä keikkoja.

half-moon
Kilpailuvietti motivoi kehittämään toimintaa

Kilpailuvietti motivoi kehittämään toimintaa

Siivouksen palveluesimies Tina Andersson sai Laatupalkinnon toista kertaa. Helsingissä työskentelevän Anderssonin suurimmat asiakkaat ovat Pasilan asema, Esperi Care hoivakodit ja Malmin poliisi. 

half-moon
Palkitut esimiehet huolehtivat Viking Linen laivoista Helsingissä

Palkitut esimiehet huolehtivat Viking Linen laivoista Helsingissä

Palveluesimiehet Tony Itkonen ja Vladlen Melechko saivat SOL laatupalkinnon Viking Linen laivasiivouksen esimiehenä. Viimeisin suuri asiakkaan kanssa yhteistyössä toteutettu kehityshanke toteutettiin m/s Gabriellan täysremontin yhteydessä.