etusiulle artikkeli

JAA

Hyvä pitää ansaita

PÄÄKIRJOITUS

Hyvä pitää ansaita

Oletko koskaan miettinyt ja ihaillut jonkun toisen saavutuksia tai ominaisuuksia? Minä olen.

Joskus huomaan miettiväni esimerkiksi työtoverin kykyä ratkaista jokin asia tai toisen erinomaista kykyä puhua vierasta kieltä.
Yleensä ensimmäinen ajatus on, että tällainen henkilö on lahjakas ja sen vuoksi kyvykkäämpi omaksumaan kyseisiä taitoja. Totuus on kuitenkin lähes poikkeuksetta toinen ja varsin yksinkertainen. Ollakseen jossakin erinomainen, pitää ihmisen tehdä paljon töitä sekä nähdä vaivaa. Mitään ei synny itsestään tai ikään kuin lahjana. Aina vaaditaan työtä taitojen ja olosuhteiden saavuttamiseksi.

Tällainen hyvän ansaitseminen pätee myös työssämme. Emme aina edes ymmärrä, että hyvien olosuhteiden ja tulosten saavuttaminen vaatii todella paljon tekemistä. Loistava asiakastyytyväisyys vaatii aina suuren määrän työtä ja oikeita valintoja sekä kykyjä.

Eräs kollegani kertoi asiakkuuden olevan loistava, koska siellä on niin hyvä porukka. Yhdessä totesimme kuitenkin, että hyvä tiimikään ei synny vain itsekseen. Se vaati työtä, hyvää johtamista ja yhteistyöhalukkuutta kaikilta.

Pelkästään kovalla tekemisellä ei päästä erinomaisiin saavutuksiin. Pitää tehdä oikeita asioita ja karsia turhaa. Olemme nyt jo muutaman vuoden ajan toteuttaneet LEAN-filosofiaan perustuvaa Kerralla oikein-mallia monissa asiakaskohteissamme. Kokemuksia onkin saatu jo paljon ja laajennamme mallin käyttöä auttaaksemme asiakkaitamme saamaan parempaa palvelua ja helpottamaan kiireen tuntua omassa työssämme.

Kiireen ja turhien töiden vähenemisellä sekä paikkojen paremmalla järjestyksellä on suuri vaikutus myös työhyvinvointiin. Riski tapaturmiin pienenee ja asiakkaan kokemus palvelusta paranee. Kuulostaako hyvältä? Ollaan entistä aktiivisempia ja otetaan tämä toimintamalli osaksi työtämme. Koulutusta ja asiantuntija-apua siihen on saatavilla.

Jatkamme yhä vahvasti kokonaisvaltaisten SOL Palveluratkaisujen toteuttamista. Tuomme kaikki SOLin tuottamat palvelut tarjolle asiakkaillemme ja luomme yhtenäisiä palvelukokonaisuuksia yhdistämällä erilaisia töitämme saumattomasti asiakkaiden yksilöllisten tarpeiden mukaan. Pystymme näin palvelemaan asiakkaitamme paremmin ja monipuolisemmin. Ollaan silmät auki sekä korvat höröllä ja aistitaan, miten voisimme vielä kehittää toimintaamme.

Meidän SOLilaisten pitää joka päivä tehdä asiakkaittemme ja työtovereidemme arjesta helppoa omalla laadukkaalla ja iloisella tekemisellä. Asioiden sujuessa saamme hyvän olon sekä merkityksellisyyttä tekemällemme työlle. Hyvän palvelun aikaansaaminen on meidän kaikkien yhteinen tavoite.

Aurinkoista kevättä toivottaen,

Juhapekka Joronen
TOIMITUSJOHTAJA, SOL PALVELUT OY

LUE LISÄÄ AIHEESTA

1 2 3

half-moon
Oikeat kysymykset

Oikeat kysymykset

Toimitusjohtaja Juhapekka Joronen toteaa pääkirjoituksessaan, että SOL oli jo alkuaikoinaan erittäin poikkeava yritys ja edelläkävijä monissa asioissa. 

half-moon
Kehityksen kärkeen

Kehityksen kärkeen

Jatkuva kehittyminen monilla eri tasoilla on toimintamme jatkuvuuden kannalta erittäin tärkeää, jopa välttämätöntä.

half-moon
Tulevaisuutta on vaikea ennustaa, mutta sitä voi tehdä

Tulevaisuutta on vaikea ennustaa, mutta sitä voi tehdä

SOLin toimialoilla tulevaisuus on nykyisten olettamusten mukaan turvattu ja jatkuvuus taattu.

half-moon
Yksi plus yksi on enemmän kuin kaksi

Yksi plus yksi on enemmän kuin kaksi

Mitä yhdessä tekeminen merkitsee sinulle? Minulle ja varmasti suurimmalle osalle ihmisistä sen merkitys on suuri. Usein suurempi, kuin heti tulee edes ajatelleeksi. Kokemusten jakaminen sekä yhdessä tekeminen on antoisaa. 

half-moon
Keskity olennaiseen

Keskity olennaiseen

Nykyään elämä on kiireistä, maailma on täynnä erilaisia ärsykkeitä ja lukemattomia ajan käytön mahdollisuuksia. Vaihtoehtoja on paljon enemmän, kuin mitä on mahdollista valita. Tämä saattaa tuottaa monelle tarpeetonta stressiä ja ahdistusta. Meidän on yhä vaikeampi keskittyä olennaiseen ja olla aidosti läsnä hetkessä.