etusiulle artikkeli

JAA

Aurinkovoimala palvelee 24/7

Liikkeestä aktivoituvat kamerat suodattavat valvomoon vain tarpeellisen tiedon.

SOL25, AURINKOVOIMALA, PALVELURATKAISUT

Aurinkovoimala palvelee 24/7

Hämeenlinnassa sijaitsevaan 24/7 palvelevaan Aurinkovoimalaan voivat ottaa yhteyttä kaikki SOLin asiakkaat oli kysymys sitten henkilöstö-, siivous-, kiinteistö-, toimitila-, pesula- tai vartiointipalveluista.

SOLin asiakkuus- ja kehitysjohtaja Lauri Leppä kertoo, että Aurinkovoimala ei ole todellakaan mikään perinteinen hälytyskeskus.

Etäkäytön etu on vikojen ja puutteiden havaitseminen välittömästi

– Moniosaajamme ovat perehtyneet kaikkiin palveluihimme ja lisäksi kaikilla heillä on tietenkin työssä tarvittava vartijan koulutus.

Aiemmin osa SOLin yli 200 palveluesimiehestä on vastannut itse kohteidensa yhteydenpidosta.

– Nyt asiakkaan yhteydenotot voidaan ohjata suoraan Aurinkovoimalaan. Ja pystymme hyvin nopealla toimitusajalla reagoimaan asiakkaalta tulleisiin lisätyöpyyntöihin ja uusiin tilauksiin sekä ratkaisemaan muita yllättäviä tilanteita, puhuttiin sitten vesivahingosta kiinteistössä tai työntekijän tilaamisesta seuraavalle aamulle henkilöstöpalveluista.

– Jokaisesta asiakkaan yhteydenotosta jää tuotannonohjausjärjestelmäämme merkintä, jolloin tapahtumia voidaan arvioida jälkikäteen ja toimintaa tarvittaessa kehittää edelleen.

Kameravalvonta räätälöidään

Kameravalvonta yleistyy korvaamaan perinteistä piirivartiointia.

SOL_247

– Sillä päästään kokoaikaisuuteen, mikä piirivartioinnilla ei koskaan ole mahdollista. Se mahdollistaa myös turhien hälytysten tunnistamisen kohteessa käymättä, Aurinkovoimalan palveluesimies Pasi Perkiömäki sanoo.

– Asiakas saa samalla hinnalla vähintään yhtä hyvän palvelun. Usein syntyy myös kustannussäästöä.

Turhat hälytyskäynnit tunnistetaan yleensä jo kameroiden välittämän tiedon perusteella.

– Esimerkiksi toimistorakennuksissa, joissa on paljon eri aikaan liikkuvia ihmisiä, hälytykset eivät yleensä johdu laiteviasta vaan väärästä käytöstä. Kameran avulla voidaan havaita, kenestä liikkujasta on kyse, eikä vartijaa tarvitsekaan lähettää.

Asiakkaan kanssa määritellään, mitä kameroilla halutaan nähdä; takapiha, ovien edustat tai esimerkiksi sisääntuloaula.

– Tavallisen toimistorakennuksen valvonnassa käytetään tyypillisesti 10-15 kameraa, joista osa on ulkotiloissa ja osa kohteessa sisällä.

– Kamera voi olla myös liikkeestä aktivoituva, jolloin kohteesta suodattuu valvomoon vain tarpeellinen tieto, Perkiömäki lisää.

Kiinteistöjen etähallintaa

Aurinkovoimalassa hoidetaan myös talotekniikan etävalvontaa ja –käyttöä sekä energiaseurantatulosten analysointia toimenpide-ehdotuksineen.

– Etäkäytön etu on vikojen ja puutteiden havaitseminen välittömästi, Lauri Leppä sanoo.

– Näiden palvelujen osalta teemme tiivistä yhteistyötä EMC Talotekniikan kanssa.

– Käytössämme on myös kiinteistöautomatiikan optimointi, jonka avulla asiakas voi saavuttaa pienilläkin toimenpiteillä tehokkuutta ja säästöjä esimerkiksi energiankulutuksessa.

Tunnelissa-on-aina-kamera-kaverina_vaaka

Tunnelissa on aina kamera kaverina

Helsingin keskustan alla mutkittelee kolmen kilometrin mittainen huoltotunneli, jonka kiinteistönhuollon ja turvallisuuden perustana on kattava kameravalvonta. – Tunnelissa kukaan ei ole koskaan yksin, SOLin Aurinkovoimalan palveluesimies Pasi Perkiömäki sanoo. 

Lue artikkeli

LUE LISÄÄ AIHEESTA

1 2 3 4

half-moon
Liisa Jorosen johtamisopit loivat SOLin menestyksen

Liisa Jorosen johtamisopit loivat SOLin menestyksen

Ihminen haluaa tehdä työnsä mahdollisimman hyvin, ja hänelle on annettava siihen mahdollisuus ilman turhaa byrokratiaa ja kahlitsevia sääntöjä. Liisa Jorosen johdolla 25 vuotta sitten käyttöön otetut johtamisen opit toimivat edelleen SOLin menestyksen peruspilareina.

half-moon
Oikeat kysymykset

Oikeat kysymykset

Toimitusjohtaja Juhapekka Joronen toteaa pääkirjoituksessaan, että SOL oli jo alkuaikoinaan erittäin poikkeava yritys ja edelläkävijä monissa asioissa. 

half-moon
Anu Eronen Sol

Solisevaa kovuutta

Jos et tee hyvää laatua, niin ei sitä pelkällä hymyllä pärjää. – Meidän piti kehittää mittareita niin laatua kuin asiakastyytyväisyyttä varten, jotta voitiin tehdä tulosta, Anu Eronen toteaa.

half-moon
Monimuotoisuus rikastuttaa

Monimuotoisuus rikastuttaa

– Maahanmuuttajat ovat meille voimavara. He tuovat iloa ja rikkautta työyhteisöön, SOLEMOn toimitusjohtaja Peppi Kaira sanoo.

half-moon
SOLin oppivuodet maailmalla

SOLin oppivuodet maailmalla

– Paljon se on ottanut, mutta paljon antanutkin, toteaa Juhapekka Joronen hymyillen ja lisää, että suunta otetaan sinne, missä perheyrityksen arvot toimivat.

half-moon
Aurinkoisuus valloitti meidät

Aurinkoisuus valloitti meidät

– Meillä oli punaiset kassit, joissa säilyttää tavaroitaan ja istumapaikan sai valita vapaasti. Sihteerejä ei palkattu ja taloushallinto vastasi suoraan toimitusjohtajalle. Täällä laukkasi vieraita tätä menoa ihmettelemässä, Anu Eronen kertoo.