etusiulle artikkeli

JAA

Me teemme brändin

SOL25, AURINGON ALLA

Me teemme brändin

Kun Liisa Joronen lunasti suvultaan Lindström Siivouspalvelut, ryhdyttiin uudelle yritykselle heti miettimään nimeä. Samaan aikaan aloitettiin laajat asiakaspalvelun ja positiivisen ajattelun koulutukset. Yrityksen nimen haluttiin tukevan yrityksen uutta identiteettiä ja uudenlaista tapaa tehdä töitä.

SOL kuvaa aurinkoa, lämpöä, positiivisuutta, rohkeutta ja luovuutta. Auringonkeltainen väri on olennainen osa brändiämme. Puemme päällemme aina jotain keltaista, kun tapaamme asiakkaitamme. Se erottaa meidät muista ja kertoo, että edustamme yritystä, jolta saa ystävällistä ja hyvää palvelua. 

Jokaisen panos on ainutkertainen ja korvaamaton.

Positiivisen brändin muodostumiseen eivät riitä vain ulkoiset merkit, vaan tärkeintä on tuotteen ja palvelun hyvä laatu sekä iloinen palveluasenne. 

Huolehditaan aurinkoisesta brändistämme yhdessä. Se rakentuu kaikissa työtehtävissä, jokaisessa kohtaamisessa ja viestissä. Ammattitaito ja myönteinen asenne ovat kaiken perusta. Vaikka teemme töitä tiimeinä ja yhteistyössä, jokaisen panos on ainutkertainen ja korvaamaton.

Palveluyrityksessä, jossa tuote tehdään joka kerta uudelleen, henkilökunnan tyytyväisyys on ensiarvoisen tärkeää. SOLin johtamisfilosofia perustuu positiiviseen ihmiskuvaan. Tavoitteena on saada ihmiset innostumaan työstään ja hyödyntämään kaikkea osaamistaan asiakkaan parhaaksi. 

Arvojemme mukaisesti meille on annettu vapautta, vastuuta ja luottamusta. Viljellään luovuutta, iloitaan työn tekemisestä ja huolehditaan itsemme kehittämisestä.

Annetaan auringon paistaa tumman harmaina syyspäivinäkin.

Peppi Kaira

Peppi Kaira on SOLin palveluyritysten emoyhtiö SOLEMO Oy:n ja SOL Pesulapalvelut Oy:n toimitusjohtaja.

LUE LISÄÄ AIHEESTA

1 2 3 4

half-moon
Liisa Jorosen johtamisopit loivat SOLin menestyksen

Liisa Jorosen johtamisopit loivat SOLin menestyksen

Ihminen haluaa tehdä työnsä mahdollisimman hyvin, ja hänelle on annettava siihen mahdollisuus ilman turhaa byrokratiaa ja kahlitsevia sääntöjä. Liisa Jorosen johdolla 25 vuotta sitten käyttöön otetut johtamisen opit toimivat edelleen SOLin menestyksen peruspilareina.

half-moon
Oikeat kysymykset

Oikeat kysymykset

Toimitusjohtaja Juhapekka Joronen toteaa pääkirjoituksessaan, että SOL oli jo alkuaikoinaan erittäin poikkeava yritys ja edelläkävijä monissa asioissa. 

half-moon
Anu Eronen Sol

Solisevaa kovuutta

Jos et tee hyvää laatua, niin ei sitä pelkällä hymyllä pärjää. – Meidän piti kehittää mittareita niin laatua kuin asiakastyytyväisyyttä varten, jotta voitiin tehdä tulosta, Anu Eronen toteaa.

half-moon
Monimuotoisuus rikastuttaa

Monimuotoisuus rikastuttaa

– Maahanmuuttajat ovat meille voimavara. He tuovat iloa ja rikkautta työyhteisöön, SOLEMOn toimitusjohtaja Peppi Kaira sanoo.

half-moon
SOLin oppivuodet maailmalla

SOLin oppivuodet maailmalla

– Paljon se on ottanut, mutta paljon antanutkin, toteaa Juhapekka Joronen hymyillen ja lisää, että suunta otetaan sinne, missä perheyrityksen arvot toimivat.

half-moon
Aurinkoisuus valloitti meidät

Aurinkoisuus valloitti meidät

– Meillä oli punaiset kassit, joissa säilyttää tavaroitaan ja istumapaikan sai valita vapaasti. Sihteerejä ei palkattu ja taloushallinto vastasi suoraan toimitusjohtajalle. Täällä laukkasi vieraita tätä menoa ihmettelemässä, Anu Eronen kertoo.